klik di sini

wanna inform u all guys,

anyone who want to copy & paste any entry from this blog,please inform to the owner first..if not,just add some text at the end of the entry by listing my name..i don't want any misunderstood occurs because people might think i copy the entry from the other blog,whereas i created on my own

suka ke?

tsunami di jepun??

Hye_Hello

recently,i got news about tsunami at Japan.
11 March right?
Macam ne rakyat Malaysia kat sana ek?

Harap2,diorang okay je..
Alhamdulillah, Malaysia tak kena..
Tapi,kena berjaga2 jugak..
ujian Allah ni tak tentu bila..


kadang-kadang,aku terfikir jugak..
tsunami ni bukan setakat ujian,tapi bala..
UJIAN untuk hamba yang soleh,
tapi BALA untuk hamba yang mungkar..

so,kita sebagai hamba Allah,
kenalah berpegang pada prinsip,
Amar makruf & nahi mungkar..
Insya-Allah,Allah akan pelihara kita ^_^

kepada sesiapa yang banyak dosa sebelum ni,
masih ada masa untuk bertaubat..
jangan tangguh esok nak bertaubat..
nanti lepas esok,esok..pastu esok,esok, & ??
entah la sampai bila..

lagipun, ajal kita bukannya tahu bila..
nauzubillah..harap2 Allah panjangkan umur ni ..Amin

Banyak-banyak la berdoa supaya Malaysia dijauhi daripada
sebarang bencana..

sama-samalah kita solat hajat & berdoa banyak2

roger

5 comments:

DaK CoMoT said...

terkejut tengok pasal tsunami neyh...tulaa...kita kena beringat selalu..aminnnn

M a W a D D a H said...

amin...moga kita dijauhkan dari segala bencana...

tengku ashran said...

Amin ^_^

ain revival said...

teruskan mengingatiNYA dan berdoa lah untuk keselamatan dan kesejahteraan hidup~

tengku ashran said...

insya-Allah ^_^